Telefonia internetowa- badanie dostępności...
Komentarze: 1
Nie dość, że można rozmawiać za darmo, na czacie z osobą siedzącą w pokoju za ścianą, również swobodnie można się komunikować z ze znajomymi, rodziną z najdalszych zakątów świata.
Istnieje wielu operatorów telefonii VoIP w Polsce, a ostatnie badania wskazują, który z nich jest najbardziej niezawodny (dostępny).
Badania przeprowadzone przez firmę telekomunikacyjną, zajmującą się telefonią tego typu wyłoniły ranking niezależnych operatorów i niezawodność ich usług z dziedziny telekomunikacji.
Operatorzy telefonii internetowej mogą działać tylko wtedy, gdy ich serwery telekomunikacyjne są dostępne dla użytkowników. Niedomagania aplikacji obsługujących telefonię VoIP, zakłócenia pracy serwerów oraz łącz mają bezpośredni wpływ na niezawodność usług czyli ich jakość. Występują wtedy opóźnienia w połaczeniach, szumy czy wogóle brak łączności.
Wyniki badania wskazują, że pełną niezawodnością charakteryzowały się usługi świadczone zaledwie przez dwóch operatorów - easyCALL i Tlenofon. Najgorzej wypadła "Słuchawka".
Badanie sprawdzało usługi dostępności operatora VoIP w danym czasie i nie jest wyznacznikiem jakości połączeń. Dostępność to jeden z wielu czynników, który ma wpływ na wybór operatora.
Dodaj komentarz